فن آورد

نمایندگی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

فن آورد

نمایندگی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

فن آورد

فن‌آورد تنها یک مسابقه نیست! فن‌آورد بزرگ‌ترین رتبه‌بندی تخصصی کشور است اما در رتبه‌بندی نیز خلاصه نمی‌شود! فن‌آورد یک اعتقاد است، اعتقاد به اینکه وقت آن شده‌است که استعداد و تخصص افراد، آینده را رقم بزند نه مدرک و نمره آنان. فن‌آورد با روشی نوین و منحصر به فرد، مهارت‌های تخصصی و استعداد افراد را در رقابتی جذاب و چالش برانگیز با حرفه‌ای ترین متخصصان محک زده و بهترین‌ها را شناسایی و حمایت می‌نماید. اهدای بیش از ٢٠٠ سکه تمام بهارآزادی، اعطای گواهی رسمی دانشگاه صنعتی شریف، معرفی به شرکت‌های پیشرو دانش‌بنیان، کمک به تجاری سازی ایده‌های برتر و شناسایی حوزه‌های فعال صنعت و بازارکار، تنها بخشی از مزیت‌های حضور در مسابقه فن‌آورد است. مرحله اول این رقابت‌ها، آبان‌ماه و به صورت اینترنتی و مرحله نهایی آن، آذر ماه سال جاری به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.
فن‌آورد مهارت‌ها و توانایی‌های واقعی شما را به چالش کشیده و شما را به بهترین‌ها متصل می‌کند!

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

رویاهای پول ساز

۲۸
ارديبهشت

ایده به تنهایی ارزشی ندارد ، چیزی که به ایده ارزش می دهد ، اجرا کردن آن است .
هنر کارآفرینان موفق ، پیدا کردن بازار برای ایده است .
نیازسنجی ، بازار سنجی و تحلیل بازار اولین چیزهایی است که باید یاد بگیرید.

  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان

بیشتر افراد وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار به میان می آید، به دنبال تامین مالی و سرمایه اولیه هستند و اغلب به دلیل نداشتن سرمایه فراوان اولیه، ایده های خود را به آرزو تبدیل می کنند و در دل خود نگه می دارند و حتی آن را بیان نمی کنند. گاهی نیز قضیه برعکس است؛ با سرمایه کم چه کارهایی می توانیم راه بیندازیم؟سرمایه ای اندک و زیر 5 میلیون تومان در دست داریم اما ایده ای برای راه اندازی کسب و کار نداریم و فکر می کنیم که با این سرمایه اندک کاری نمی توان انجام داد، اما نمی دانیم که با سرمایه کمتر از 5 میلیون تومان هم می توان کسب و کاری آغاز کرد و به درآمد رسید.

بله این یک واقعیت است که تمام کسب و کارهایی که اطراف ما شکل گرفته اند، سرمایه های اولیه میلیونی و میلیاردی نداشته اند. قصد داریم در این مطلب درباره تعدادی از کسب و کارهایی صحبت کنیم که با کمتر از 5 میلیون تومان هم می توان آنها را تاسیس کرد.


در یک تقسیم بندی، کسب و کارها براساس قلمرو فعالیت به شش دسته تقسیم می شوند؛ مانند کسب و کارهای الکترونیکی، خانگی، خانوادگی، روستایی، کوچک، متوسط و بزرگ که البته از میان آنها کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ نیاز به سرمایه اولیه بیشتر از 5 میلیون دارند؛ بنابراین در ادامه از موارد دیگر مثال می زنیم.

1) کسب و کارهای اینترنتی

فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت را «کسب و کار اینترنتی» می گویند. تجهیزات مورد نیاز برای اینگونه کسب و کارها کامپیوتر، اینترنت و یک خط تلفن است که به وسیله آن می توان یک «فروشگاه اینترنتی» راه اندازی کرد.

به طور کلی برای راه اندازی یک سایت، هزینه ای کمتر از 2 میلیون تومان مورد نیاز است. از نمونه های بارز این کسب و کارها می توان به سایت های فروش شارژ کارت، سایت های تبلیغاتی و همچنین سایت هایی مانند isiarchive.com و «مدیر سبز» اشاره کرد.

2) کسب و کارهای خانگی

هر فعالیتی که در محل سکونت شخص انجام گیرد و با استفاده از وسایل و امکانات منزل راه اندازی شود، «کسب و کار خانگی» نامیده می شود؛ مشاغلی نظیر: «کارگاه تولید شمع تزیینی»، «بسته بندی مواد و فروش به سوپرمارکت های محله؛ یعنی خرید حبوبات به صورت فله و پاک کردن و بسته بندی و در نهایت فروش آنها»، «پرورش قارچ»، «ورمی کمپوست» و «تهیه غذاهای خانگی». تعداد بی شماری از کسب و کارهای بزرگ و موفق امروزی را می توان نام برد که از کسب و کارهای خانگی با سرمایه اندک آغاز کرده اند که از آن جمله می توان به محصولات غذایی بهروز (بهروز فروتن) و محصولات بیک (علی اکبر رفوگران) اشاره کرد.

3) کسب و کارهای خانوادگی

کسب و کارهایی که افراد یک خانواده و خویشاوندان راه اندازی می کنند. در این گونه کسب و کارها می توان سرمایه چند خانواده در فامیل را جمع آوری کرد و یک کسب و کار کوچک همانند کسب و کارهای خانگی در قالب یک کارگاه کوچک به راه انداخت؛ نمونه موفق اینگونه کسب و کارها را می توان در شهرهایی چون قم و اصفهان و در تولیدی های گز و سوهان مشاهده کرد.

4) کسب و کارهای روستایی

آن دسته از مشاغل نوپا که در روستاها با هزینه های بسیار کم و منابع طبیعی زیاد قابل راه اندازی هستند که از آن جمله می توان به «پرورش گیاهان تزیینی»، «پرورش انواع حیوانات خانگی و پرندگان زینتی» و «گیاهان دارویی» اشاره کرد.

اینها واقعیت های اطراف ما هستند که اغلب، آنها را نادیده می گیریم؛ به علاوه مزایای خاصی برای کسب و کارهای اینچنینی وجود دارد که از آن جمله می توان به زودبازده بودن آنها، حمایت دولت و صندوق های کارآفرینی و حتی برخی از بانک ها و موسسات مالی برای تامین سرمایه اولیه و گسترش این نوع مشاغل اشاره کرد.

منبع: مجله موفقیت

 


  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان

نشریه فوربس لیست 400 فرد پولدار آمریکا را منتشر کرد که البته فقط یک لیست ساده با اعداد و ارقام نبود. فوربس داستان فرصت ها را بازگو می کند. بسیاری از این افراد موفق با تنگدستی و امکانات کم دست و پنجه نرم می کردند.

  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان

کار آفرینی نوپا

۰۷
ارديبهشت

راه اندازی یک استارت‌آپ و شروع یک کسب‌و‌کار جدید با رویا‌پردازی، تقلید یا الگوبرداری و یا توجه به رقبا صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند تحقیق و شناخت بازار می‌‌باشد. اقداماتی هست که پرداختن به آن‌ها قبل از شروع یک استارت‌آپ ضروری است و به موفقیت شما در آغاز کسب‌و‌کار نوپای‌تان و همچنین پخته شدن ایده تان کمک می‌کندهزاران نفر ایده‌های خوبی در سر دارند؛ اما به یک استراتژی خوب نیاز دارند تا 

  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان

راه اندازی یک استارتاپ به خودی خود کار دشواری است. حال اگر در این حوزه تازه کار هم باشید موضوع از این هم دشوار تر است و همه چیز می تواند به راحتی از هم بپاشد.
پس چطور باید مطمئن شد که به عنوان یک تازه کار، اشتباه پر هزینه ای مرتکب نمی شویم؟ 

  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان