فن آورد

نمایندگی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

فن آورد

نمایندگی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

فن آورد

فن‌آورد تنها یک مسابقه نیست! فن‌آورد بزرگ‌ترین رتبه‌بندی تخصصی کشور است اما در رتبه‌بندی نیز خلاصه نمی‌شود! فن‌آورد یک اعتقاد است، اعتقاد به اینکه وقت آن شده‌است که استعداد و تخصص افراد، آینده را رقم بزند نه مدرک و نمره آنان. فن‌آورد با روشی نوین و منحصر به فرد، مهارت‌های تخصصی و استعداد افراد را در رقابتی جذاب و چالش برانگیز با حرفه‌ای ترین متخصصان محک زده و بهترین‌ها را شناسایی و حمایت می‌نماید. اهدای بیش از ٢٠٠ سکه تمام بهارآزادی، اعطای گواهی رسمی دانشگاه صنعتی شریف، معرفی به شرکت‌های پیشرو دانش‌بنیان، کمک به تجاری سازی ایده‌های برتر و شناسایی حوزه‌های فعال صنعت و بازارکار، تنها بخشی از مزیت‌های حضور در مسابقه فن‌آورد است. مرحله اول این رقابت‌ها، آبان‌ماه و به صورت اینترنتی و مرحله نهایی آن، آذر ماه سال جاری به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.
فن‌آورد مهارت‌ها و توانایی‌های واقعی شما را به چالش کشیده و شما را به بهترین‌ها متصل می‌کند!

نشست خبری سومین دوره مسابقات مهارت سنجی فن‌آورد عصر دوشنبه، بیست‌وچهارم آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 
این نشست با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مهندس نیری دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، دکتر محمدرضا اکبری جوکار عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر کمیته ی علمی مسابقات، مهندس قمری مدیر اجرایی سومین دوره مسابقات مهارت‌سنجی فن‌آورد و مهندس حسین صابری معاون توسعه و فناوری پارک فناوری پردیس برگزار شد.

دکتر جوکار عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این نشست گفت: یکی از مشکلات سیستم آموزشی ما این است که آموزش‌هایمان بر اساس سیستم سنتی است و مطابق با صنعت روز نیست. ما هر روزه شاهد به وجود آمدن تغییرات گسترده‌ای در زمینه صنایع هستیم و سیستم آموزشی باید بتواند خود را با این تغییرات منطبق کند. اگر ما بتوانیم برنامه آموزشی را با تغییرات صنعت منطبق کنیم؛ به‌طور خودکار ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود. 
وی در مورد مسابقات فن‌آورد گفت: فن‌آورد رویدادی است در راستای این هدف که زبده‌ترین افراد را شناسایی و به بخش صنعت معرفی کند و از این طریق نیز می‌توانیم بفهمیم صنایع به چه‌چیزهایی نیاز دارند و در نتیجه سیستم آموزشی را بر اساس آن تغییر بدهیم.

در ادامه نشست مهندس قمری دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات مهارت‌سنجی فن‌آورد با اشاره به مسابقه فن‌آورد گفت: ۶۰۰ نفر در اولین دوره مسابقه فن‌آورد که در سال ۹۳ برگزار شد؛ شرکت کردند. در سال ۹۴ این تعداد به ۳۵۰۰ نفر رسید و امسال در سومین دوره مسابقات فن‌آورد تاکنون ۸۰۰۰ نفر در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که بزرگترین اتفاق مشابه مسابقه فن‌آورد در خارج؛ در آمریکا توسط موسسه skill usa و با ثبت‌نام ۷۰۰۰ نفر انجام شده است. 
مهندس قمری در مورد حضور تعداد دانشجویان خارجی در این مسابقات گفت: پارسال ۴۰ و امسال ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این مسابقات شرکت کرده‌اند. 
دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات مهارت‌سنجی فن‌آورد در مورد هدف و خروجی این مسابقات گفت: خروجی مسابقات ما ساختن چیز خاصی نیست بلکه خروجی مسابقات ما تحویل دادن نیروی دارای مهارت به صنعت است. ما چند هدف را از طریق این مسابقات دنبال می‌کنیم که به ترتیب عبارت‌اند از: متصل کردن افراد برتر به صنعت و مشاغل، تضمین‌نامه استخدام یا بورسیه شغلی برای نفرات برتر و افرادی هم که جز نفرات برگزیده نبودند را برای آموزش و مهارت‌ورزی به شرکت‌های مرتبط معرفی می‌کنیم. 
مهندس قمری گفت: امسال به نفرات برگزیده بابت کار در صنایع معرفی شده بورسیه شغلی می دهیم که بسیار قوی تر از تضمین نامه استخدامی است برای کسانی هم که موفق یه کسی رتبه نمی شوند بورسیه آموزشی برای فراگیری تخصص و مهارتها ارایه می شود.

در ادامه این نشست مهندس نیری دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: اگر کشور بخواهد در زمینه صنعت با تخصص حرکت کند؛ نیازمند دریافت بازخورد (یا فیدبک) از صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان است. در حال‌حاضر شرکت‌های ایرانی نیازمند نیروی انسانی مناسب در زمینه‌های مشخص هستند و این شناسایی نیروهای انسانی کار دشواری است که البته ما از طریق مسابقات فن‌آورد تاحدی در راستای حل این مشکل؛ قدم برداشته‌ایم. 
وی در ادامه گفت: درحال‌حاضر بازخوردها نشان می‌دهد که بین آموزش با نوع نیاز صنعت فاصله وجود دارد. 
مهندس حسین صابری معاون توسعه و فناوری پارک فناوری پردیس؛ نیز در این نشست گفت: فن‌آورد به دنبال برآورده کردن نیروهای با مهارت بخش صنعت است. این نوع کار تقاضا محور است و دانشگاه صنعتی شریف از معدود دانشگاه‌هایی است که در راستای نیازهای کشور قدم برداشته است. این کار یک کار مردمی است که توسط جوانان دانشجو و فارغ‌التحصیل صنعتی شریف و با ایده خودشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقاضامحور و مردمی بودن کار فن‌آورد، افزود: مجری این کار و ارایه دهندگان ایده ها از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند
مهندس صابری در مورد خدمتی که مسابقات فن‌آورد انجام می‌دهد گفت: فن‌آورد هزینه‌ی شرکت‌ها را کاهش و کارآیی آنها را افزایش می‌دهد. ما عموما در کلاس‌های دانشگاهمان به آموزش می‌پردازیم در صورتی که مهارت با کار کردن به دست می‌آید و به همین جهت ما از طریق مسابقات فن‌آورد درصدد تامین این خلا بزرگ و برآورده کردن بخش مهارت هستیم. 
گفتنی ست: سومین دوره مسابقه فن‌آورد در هفت رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر، برنامه‌نویسی تلفن‌های هوشمند، داده‌کاوی، برق‌ـ الکترونیک، معماری و جستجوی هوشمند (osint) و با بیش‌از ۲۰ گرایش تخصصی به صورت حضوری از ۱۷ تا ۱۹ آذر ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۸/۲۵
  • ۲۹۴ نمایش
  • فن آورد نمایندگی دانشگاه های قوچان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی